donderdag 13 juli 2017

Zomerse Paloma cocktail {recept}

Deze week is mijn vakantie begonnen! Een paar weken voor de boeg waarin niks moet en alles mag, heerlijk. Bij wijze van zomerse kick off deel ik vandaag een recept voor een heerlijk zonnig roze drankje. Het eerste recept ooit op mijn blog volgens mij... Zelf ben ik echt geen ster in de keuken, maar mijn lief des te meer en hoewel ik al meerdere malen gevraagd heb of hij geen zin heeft om een blog te beginnen zit dat er voorlopig niet in. Maar goed... Ikzelf ben absoluut niet van plan een kookblog te starten, maar dit recept is zó fijn dat ik het gewoon moet delen: een mix van rode grapefruit, tequila en limoen. Schenk het in een glas en je hebt meteen vakantie! :) 

Zo maak je dit geweldige drankje:

Paloma Cocktail 

Bereidingstijd: 10 minuten 

Ingrediënten voor één drankje:

75 ml tequila
sap van een halve rode grapefruit
twee scheutjes agave siroop
75 ml bruisend water
sap van een halve limoen

Instructies

Mix de tequila, de agave siroop en het sap van de grapefruit en limoen in je cocktailshaker en voeg daarna het bruisende water toe

Schenk je drankje uit in een glas met ijsblokjes en voeg eventueel nog een schijfje limoen toe.

Ziet het resultaat er niet supermooi uit? Zelf gebruikte ik een kleine mason jar van 240 ml, maar soortgelijke cocktailglazen vind je ook bij Hema.

Enjoy! 

3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heerlijk uit, lekker zomers. Fijne vakantie geniet van je vrije weken en denk er maar niet aan hoe snel tijd verstrijkt.
    Veel plezier en groetjes
    El

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Elly! Ik ga er flink van genieten! Liefs Xxx

      Verwijderen
  2. Dat ziet er erg lekker uit!
    Geniet van je vakantie. Veel plezier.
    XxX

    BeantwoordenVerwijderen