donderdag 3 augustus 2017

We gaan naar Denemarken!

Er zijn zoveel redenen waarom Denemarken een geweldig land is (de tv-serie The Bridge is er daar uiteraard één van!), maar als vakantieland is het ook echt een dikke aanrader. Vorig jaar gingen we er met z'n viertjes een paar weekjes naartoe en dat was zó leuk! Bij wijze van voorpret bekeek ik alle foto's die we toen maakten nog eens en wat werd ik daar blij van... Ik kan niet wachten! Vorig jaar waren we in de buurt van Ringkobing in Jutland en dit jaar gaan we iets noordelijker richting Sallingsund. Mochten jullie leuke tips hebben, laat het me vooral weten!


Het zijn die mooie rustige strandjes in Jutland die het 'm doen. Met een baby en een kleuter wisten we ons er altijd prima een paar uurtjes te vermaken.



Ook fijn: al die leuke dorpjes en stadjes die we onderweg tegenkwamen. Zo fijn om samen te slenteren met de baby in de draagdoek of kinderwagen, een broodje te eten op een pleintje en even rond te neuzen in een museum.  Het stadje Ribe vond ik echt een aanrader. Onderweg kwamen we zo nu en dan een rommelmarkt tegen en je snapt: ook daar werd ik erg blij van! Ik kan je verzekeren: in de zomermaanden zit je er wat dat betreft goed met de loppemarked :)


Vuurtje, broodje, zomer :) Mijn zoontje vond het Vikingendorp in Bork Havn echt geweldig. Er was heel veel leuks te doen, maar het toppunt was toch wel broodjes bakken op een open vuurtje. Een andere hit voor onze kleuter was dit visserijmuseum! Zeehonden spotten, rondstruinen in oude vissershuisjes en mooie onderwaterbeestjes bekijken in het aquarium. Mooie speeltuin erbij, helemaal top.




Afgelopen zomer hadden we een heerlijke vakantie en dit jaar zijn we dus opnieuw van plan om Jutland te verkennen. Nogmaals: als je leuke tips hebt, laat het vooral weten! Ik ben heel benieuwd :)

Liefs!

3 opmerkingen: